본문 바로가기
산다는 것은.

포켓몬고

by Olivia Ha 2016. 7. 12.



포켓몬고가 하도 난리이기에, 한국에서 서비스되지 않음에도 불구하고
한 번 깔아보았다.
어쨌든 한국에서는 안된다 ㅠ_ㅜ



포켓몬고는 포켓몬을 만들었던 닌텐도가 나이낸틱이라는 개발사와 손잡고 만들어낸 게임.
구글 지도랑 연계해서 현실 속에서 포켓몬을 찾는 게임방식이기에, 실제로 앉아서만 할 수없고 돌아다녀야 한다.
이 더위에도 사람들이 돌아다닌다고 한다.
실제로 텍사스에 있는 친구도 엄청 즐기고 있다는..




지금은 미국, 뉴질랜드,호주에서만 공식적으로 가능함.
기사들을 참고해서 관련된 내용에 대해서 간략하게 정리해봤다.

Walk around any neighborhood in America, and it’s clear that Pokémon Go is enormously popular and having a massive social impact. How massive, though?

1. On July 8th, only 2 days after the app’s release, it was already installed on 5.16% of all Android devices in the US.
앱 출시 2틀만에 미국내 모든 안드로이드의 5.16%에서 이 앱이 설치됨

2. It’s not just on installs where Pokémon GO is killing it, on app engagement as well, the app’s usage has been unbelievably high. Over 60% of those who have downloaded the app in the US are using it daily.
설치 뿐 아니라 인게이지먼트 비율도 높음. 설치자의 60%가 포켓몬고를 매일매일함.

3. the app was being used for an average of 43 minutes, 23 seconds a day, higher than Whatsapp, Instagram, Snapchat, and Messenger. 하루 평균 43분 23초인데, 이는 왓츠앱, 인스타, 스냅챗 등 사용보다 더 높음.

4. and is installed on more Android phones than Tinder (insert “Pokemon is now more popular than sex” joke here).
그리고 틴더보다 더 많이 설치됨.(포켓몬이 지금 이성에 대한 관심보다 더 핫하다는거!)

Keep in mind this is only data scraped from Android, and it likely includes a larger number of people outside the launched regions installing it “unofficially” via an APK.
이건 안.드.로.이.드 수치만 갖고 얘기한거니. 다른 것까지 하면 얼마나될지??
This is becoming more of a social phenomenon than a game. If you don’t believe me, take a walk around your neighborhood and keep your eyes peeled.
이건 단순히 게임 이상으로 사회적현상이 되고 있다.

못믿겠으면? 나가서 직접 눈으로 확인해봐라.


참고한 자료 : http://www.forbes.com/sites/jasonevangelho/2016/07/10/pokemon-go-about-to-surpass-twitter-in-daily-active-users/#2345b78f5174

https://www.similarweb.com/blog/pokemon-go

https://www.crunchbase.com/product/pokemon-go/timeline#/timeline/index

https://techcrunch.com/2016/06/10/i-played-the-new-pokemon-go-for-iphoneandroid-and-its-awesome/